Forum Download app Gifts
75.86% Headprefect Itu MR. GARANG AKU ! / Chapter 44: BAB 43 :

BAB 43 : - Headprefect Itu MR. GARANG AKU ! - Chapter 44 by Alianafasah_05 full book limited free

Chapter 44: BAB 43 :

☞︎︎︎ DI DAPUR ☜︎︎︎

"Amel tolong panggilkan sesaper angkat kawah ni pergi kat luar sana"kata Nurin sambil mengesat peluh di dahi

"asal aku pulakk.."kata Amel yang sudah bersandar di kerusi

"aku penat laa wei"

"ingat kau je penat?aku penat jugak la pandai"

"eh kau ni kan.Aku kena potong ayam la pulak.Kau takde buat apa dah kann"kata Nurin yang sudah kembali Menyinsing lengan baju kurungnya

"alallalalalalal"

"takde ala alaa kau pi skang! dah pukul 9 dah ni..majlis start pukul 2!" Marah Nurin

Amelya sudah menjeling lalu bingkas bangun

"tak gunaa"katanya dan berdecit meninggalkan dapur

"ehh minah ni ada aku flip ngan bontot ayam ni kang"kata Nurin yang sudah get ready lempar anggota badan ayam yang sudah siap dia potong

***********

Amelya menggaru keningnya apabila sudah sampai di pintu keluar. Matanya melilau sekeliling. Tak, dia bukan cari orang. Dia cari selipar dia!

"Mana selipar aku ni rungutnya sambil tertunduk-tunduk. Mana la tahu selipar bawah tangga ke. Jatuh dalam longkang ke?

Selepas puas dia mencari. Dia duduk di tangga. Dia Mengeluh. Hatinya gelisah

"aduhhh serabut arh macmnii!" dia memegang kepalanya Sibuk dia merungut, matanya tertancap ke satu arah. Ada seekor ayam jantan yang dia tak tahu asal usul berdiri..

En jap dia boleh berdiri ke? Arh lantak arh

Wait. Waitt..

kaki ayam tu.

"Menatang ayam pakai selipar aku!" Amel sudah Menyinsing lengan t-shirtnya. Nasib baik tak pakai baju kurung ..ayuh kita kejar!

Baru saja dia melangkah. Ayam tu seakan faham akan penangan mata tajam Amel. Terus ayam jantan itu mengibas sayapnya yang bewarna merah itu lalu berdesup melarikan diri

"kokokokoko!!"

"Woi takyah kokok crush sngat la ayam! Jaga kau aku Masak chicken chop kau nanti! "Maki Amelya yang sudah Membuka langkah mengejar ayam itu.

Dan akhirnya Amel sudah terduduk bersama kaki ayam di atas pasir ditengah laman perumahan nenek.

Tak tak sekarang siapa kaki ayam? Aku kaki ayam ke, ayam tu yang kaki memang ayam sampai terdesak ambik selipar aku. K apa aku merepek ni hanat!?

Sekarang ayam tu pakai selipar aku. Tu nak panggil apa? Kalau aku kaki ayam. Natang tu kaki manusia? Erhh sadis.

Dia merengus pelan sambil mengesat peluh di dahi dengan belakang tapak tangannya.

"KOKOKOKIOK KIOK KIOK KIOKK!!"

Terkejut Amelya dibuatnya.

Dia berpaling terus kearah teriakan ayam yang bunyi seperti dinodai. Yarabbi apa aku cakap ni.

Kelihatan seorang jejaka berkemeja dan berseluar jeans yang agak tampan berjalan kearahnya. Sambil memegang ayam yang masih berkaki selipar miliknya. K ayat takleh bla

Dupdapdupdap..

Hensemnya mak ai anak aku-ehh jodoh akuu... Lama amelya bertentang mata dengan jejaka itu. Keadaan mereka seakan slow motion.

"woi apa korang buat panas terik ni oii!!" pekikan seseorang menyentak lamunan dua manusia yang baru nak berdiwale

"kau berdua tak lemas ke aku dari tadi duk bakar daun-daun ni haa!!" jerit Aunty Yuna

"weh radio ni asal keluar lagu janam janam ni! "jerit Aunty Syid aa pula.

Amelya yang sedar dari loading terus terbatuk-batuk.Asap sebab bakar daun rupanya!!

Hancur drama free tadi!! Gerutu hati Amelya perlahan. Dia menepuk kedua tapak tangannya yang terkena pasir. Tiba tiba selipar kepunyaannya dicampak depannya Dia mendongak. Damn.. Lelaki ni!

"selipar awak kan?" soal jejaka itu sekadar bertanya. Ayam dipangkuannya masih dipegang

"ha'a.. "Amelya masih terpegun.. Kacaknyaa.. Sehinggalah Amelya tergamam.

"asal tengok saya macam tu?"soal jejaka itu.

Amelya masih tergamam. Matanya dibeliakkan.

Jejaka itu menunduk melihat tempat Amelya tengok. Damn.. Ayam ni berak kat baju aku!!.

☞︎︎︎ DI PONDOK ☜︎︎︎

"abang buat apa tu? "tegur Naura sambil menghampiri Naufal yang elok santai atas wakaf bawah pokok rambutan malam buta ni

Naufal berpaling. "Takde buat apa la..jomla duduk sini" ajaknya sambil menghulur tangan

Naura senyum senget dan menyambut huluran Naufal itu. Dia duduk di sebelah Naufal.

"apa abang buat malam malam kat sini? Lepasni nak pergi masjid ikut nenek kan.. Kenapa tak siap lagi?" soalnya sambil turut memandang langit yang gelap itu. Bintang juga hanya sedikit

"shh shh apa kuat membebel isteri abang ni? Ganti tempat abang ke apa?" pinggang Naura dipeluk dari tepi

"gatall! "tangan Naufal yang memeluk pingganya dari tepi itu ditepuk kuat.

"gatal ngan sayang abang jerr" ujar Naufal perlahan bersama sengihan.

Naura tersenyum nipis lalu dia menyandarkan kepala di bahu Naufal. Pinggang Naufal dipeluk dengan kedua belah tangannya dari tepi.

"sayang abangg"

"abang sayang diri abang sendiri jugak"

"ish!" dada Naufal ditumbuk kasar. Tapi Naufal lansung tak terasa sakit. Apa la sangat tumbukan isterinya yang tak berapa kuat tu

"ilove you too. More than myself sayang" bisik Naufal lalu dicium ubun ubun Naura lalu pinggang Naura dipeluk

Agak lama mereka berpelukan sehinggala Naura bertanya

"abang nak anak ke?"

Naufal terdiam..

"abang..

Tetap diam. Ey terasa hati ke?

"Kalau abang nak say--"

"takpe. Belum Masanya lagi.." ujar Naufal lembut.

"hamboiii sweet bebenor malam buta ni!" tegur Mina dan Muaz yang sudah siap di pintu rumah untuk ke masjid. Mina dah siap bertelekung dah.

***********

"sampai hati diorang tinggalkan kita berdua!" rungut Naura sambil menghentak-hentak kakinya di atas jalan tarlama itu

sekarang dia dan Naufal dikelilingi pokok pisang dan kegelapan.Hanya lampu jalan warna kuning kuning yang sudah malap saja yang menerangi. Kalau takde lampu tu Memang gelap gelita la weii

"apa hentak-hentak kaki ni??" soal Naufal

"dorang tu la tinggalkan kitaaaa"

"alaa bukan sayang jalan sorang pon..abang ada kan??"kata Naufal selamba menyeluk kedua belah tangan kedalam poket seluar jeansnya sambil bersiul

"ahh takde takde,takyah backup sangat kawan kawan abang tu"

"kawan abang? eh kawan sayang jugak tau?"

Naura memandang langit gelap pekat itu

"apa apa jelaaaaa.Yang penting saya geram." kain sembahyang sudah disangkut di leher.

Nak tergelak je rasa tengok Naura Telekung pun dah senget sebab terlampau nak maki orang

"jangan laa anak saya nanti perangai macam awak, selekeh"ucap Naufal bersama ketawa halus Membulat mata Naura

"ehh amboi sedapnya dia kutuk kite depan depan yee!"

"eh mestilah seronok,tak nak try ke?"soal Naufal.Kening diangkat sebelah kanan

"Naufal..jangan sampai saya bercakap dengan tangan"kata Naura keras

terjongket kening kiri Naufal

"sejak bila pandai mengugut abang ni?"langkah Naufal terhenti. Naura yang turut berjalan beriringan juga berhenti.Erkk aku ada salah cakap ke??

"awak tahu tak..perangai awak ni macam budak tak Matured"kata Naufal dengan sengehan nakal

Naura sudah melopong apabila sejurus ayat itu keluar dari mulut Naufal, jejaka itu terus berjalan Meninggalkannya yang masih terpinga-pinga

"ish abang ni suka hati je nak cakap saya tak matured!" katanya geram lalu mengejar langkah Naufal yang sudah jauh di hadapan

"ehh marah ke? Gurau je yangg"Naufal berhenti berjalan dan memeluk bahu Naura dari tepi.

Naura segera menepis tangan Naufal

"gurau apa macam tu! Gurau biawak kau!" tanpa sedar Naura sudah meninggikan suara

Naufal terkejut.

Langkah Naufal terhenti.

"sejak bila awak berani tinggikan suara ni?"soalnya dengan kening bertaut. Manakala Naura sudah tak sedap hati. Bagai nak tercabut lutut bila aura pengawas garang seakan terasa

"errr... "Naura kelu. Dia tak mampu mengeluarkan sepatah balasan pun. Naura menunduk sambil kaki kirinya menguis-nguis jalan tar. Matanya tertumpu pada bayang-bayangnya yang dibentuk oleh lampu jalan bewarna oren yang seakan Malap.

"Maaf"

"Makin saya buat baik awak makin naik atas kepala" kata Naufal. Kesal

"abang.. "lengan Naufal cuba diraih. Tapi Naufal sempat mengelak dengan berjalan Meninggalkan Naura yang sudah mengetap bibirnya.

Tanpa banyak bunyi, Naura mengikuti langkah Naufal dari belakang. Tidak pula dia memanggil dan cuba untuk Memujuk. Takpe, bagi Naufal sejuk dulu..

.

.

. Find authorized novels in Webnovel, faster updates, better experience, Please click <a href="https://www.webnovel.com/book/headprefect-itu-mr.-garang-aku-!_21047201805971705/bab-43_56729208835075495">www.webnovel.com/book/headprefect-itu-mr.-garang-aku-!_21047201805971705/bab-43_56729208835075495</a> for visiting.

.

.

.

.

.

.

.

☞︎︎︎ SITUASI NURIN, AMELYA, ELYNA DAN MINA ☜︎︎︎

"Amel"panggil Nurin.

Amelya hanya mengumam dan menoleh kearah Nurin yang sibuk melipat telekungnya

Amelya meleraikan ikatan rambut dan meletakkan getah itu di atas meja solek. Katil dituju dan terus dia Melompat atas katil.

"weii janganla tido lagi"rungut Mina pula sambil Menghempuk kepala Amelya dengan bantal

"sakit la cerdik! "Amelya mencemik dan duduk bersila

"ha apa kau nak cakap"katanya

"tadi kan. Kau kenal tak lelaki yang tolong kau tadi?" soal Elyna

"laki mana?" soal Amelya aneh. Tak faham betul

Mina dan Nurin mengadap fon milik Mina sebelum menayangkan senyuman nakal kearah Amelya

"kau tau tak.. "ayat Elyna berhenti

"siapa yang kasi kau bunga tadi tu?" sambung Mina dengan kening sebelah terangkat

"ha apa apa? Yang Farah kasi ke?"

Mereka bertiga mengangguk

"lelaki yang tolong kau ambik selipar tu.." Ayat Elyna tergantung lagi

"tu lah Irham! "sambung Nurin dengan muka excited Mengalahkan dia yang nak kahwin

Amelya blur sekejap. Dia bertongkat dagu di lutut.

"laa dia Irham.."

Amelya yang bertongkat tenang tadi tetiba terjatuh dari katil

"WHAT!? DIA IRHAM!?" "

eh tiberr


next chapter
Load failed, please RETRY

Weekly Power Status

Rank -- Power Ranking
Stone -- Power Stone

Batch unlock chapters

Table of Contents

Display Options

Background

Font

Size

Chapter comments

Write a review Reading Status: C44
Fail to post. Please try again
  • Writing Quality
  • Stability of Updates
  • Story Development
  • Character Design
  • World Background

The total score 0.0

Review posted successfully! Read more reviews

Cost Coin to skip ad

You can get it from the following sources

  1. 1. Daily check-in
  2. 2. Invite friends invite now >
  3. 3. Vote for new stories Vote >
learn more >
Vote with Power Stone
Rank NO.-- Power Ranking
Stone -- Power Stone
Report inappropriate content
error Tip

Report abuse

Paragraph comments

login