SKS

Lv 5
  • Joined Jun 2017
  • Global
  • Secrecy
  • Normal

  • Endeavor

    Checked in for a total of 180 days

    Such Wealth!

    Obtain a cumulative total of 10,000 Spirit Stones

    Cultivator

    Registered for over 1 years

Report user

Moments

Jangan info doang, ceritanya mana? View More
Me, System and Adventure ( Indo ) · C3
2 months ago

SKS: Ceritanya tuh bagus, menarik, dan gak seperti novel tiongkok yang lain. Alurnya lebih ke barat-baratan. Ada penyihir, alat mekanik, fisika, pistol, dll.

Sayangnya, novel ini punya kesalahan yang umum terjadi. Tau gak protagonisnya OP banget. Emang siapa yang bakal inget pelajaran di masa lalu sampe detil banget. Ini orang, protagonis, cuma teknik mesin tapi apal sampe biologi dan seterusnya. OP sih boleh tapi rasional gitu loh.

Terus, Nanti bakal ketemu banyak banget penyihir nah disini juga masalah karena karakter yang dikenalkan gak bakal punya banyak jam tayang kecuali si protagonis "nemu" kekuatan mereka yang bisa dipergunakan. Selain itu, dibiarin aja tidak ada perkembangan.

Terakhir yang sangat disayangkan adalah kemampuan penerjemahnya. Begini, terjemahan novel tuh dari bahasa asal ke bahasa lain dalam hal ini bahasa indonesia bukannya dari terjemahan novel yang bahasa inggris diterjemahkan lagi ke bahasa indonesia.

Ini penerjemahnya ada apa? gak bisa bahasa mandarinkah? atau cuma nyari enak?

Lihat aja nama yang diambil tuh lokalisasi bahasa mandarin ke bahasa inggris, kayak anna, wimbledon, roland, dst. Memangnya gak bisa bikin sendiri lokalisasi bahasa indonesianya?

Bagi kalian yang suka info bejibun dan baca cuma buang waktu, ya silahkan saja. Novel ini tetep menarik karena ya menarik. Tapi jangan lupa kalau novel ini punya kelemahan-kelemahan itu.

Bebaskan Penyihir Itu
2 months ago
Reading Status: C11
Ceritanya tuh bagus, menarik, dan gak seperti novel tiongkok yang lain. Alurnya lebih ke barat-baratan. Ada penyihir, alat mekanik, fisika, pistol, dll.

Sayangnya, novel ini punya kesalahan yang umum terjadi. Tau gak protagonisnya OP banget. Emang siapa yang bakal inget pelajaran di masa lalu sampe detil banget. Ini orang, protagonis, cuma teknik mesin tapi apal sampe biologi dan seterusnya. OP sih boleh tapi rasional gitu loh.

Terus, Nanti bakal ketemu banyak banget penyihir nah disini juga masalah karena karakter yang dikenalkan gak bakal punya banyak jam tayang kecuali si protagonis "nemu" kekuatan mereka yang bisa dipergunakan. Selain itu, dibiarin aja tidak ada perkembangan.

Terakhir yang sangat disayangkan adalah kemampuan penerjemahnya. Begini, terjemahan novel tuh dari bahasa asal ke bahasa lain dalam hal ini bahasa indonesia bukannya dari terjemahan novel yang bahasa inggris diterjemahkan lagi ke bahasa indonesia.

Ini penerjemahnya ada apa? gak bisa bahasa mandarinkah? atau cuma nyari enak?

Lihat aja nama yang diambil tuh lokalisasi bahasa mandarin ke bahasa inggris, kayak anna, wimbledon, roland, dst. Memangnya gak bisa bikin sendiri lokalisasi bahasa indonesianya?

Bagi kalian yang suka info bejibun dan baca cuma buang waktu, ya silahkan saja. Novel ini tetep menarik karena ya menarik. Tapi jangan lupa kalau novel ini punya kelemahan-kelemahan itu. View More
Bebaskan Penyihir Itu
2 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C136
2 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C135
2 months ago
Perempuan View More

chairunnisanisa: Lin Lang ini sebelum renkarnasi laki laki kan?

Tidak Mudah Menjadi Pria Setelah Bepergian Ke Masa Depan · C3
2 months ago
first View More
Chameleon: My True Face · C33
2 months ago
Pertamax View More
Be happy with sports · C78
2 months ago
Pertamax View More
Legend of the Mythological Genes · C18
2 months ago
Pertamax View More
Legend of the Mythological Genes · C17
2 months ago
Pertamax View More
Coming of the Villain Boss! · C50
2 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C126
2 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C125
2 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C117
3 months ago
pertamax View More
12 Hours After · C116
3 months ago
pertamax View More
12 Hours After · C115
3 months ago
pertamax View More
12 Hours After · C113
3 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C112
3 months ago
Pertamax View More
12 Hours After · C111
3 months ago
pertamax View More
12 Hours After · C107
3 months ago

RainbowFlame: too much nonsense going on .

the plot is messed up . even the MC is messed up . 100 chapters in but the MC is weak as a pig. even in normal translation NOVEL the MC can be strong.. but the MC in this novel is like a pig , he even got a SYSTEM.

character's name are so fvcked up. no naming sense.

story development are so forced.

READ AT YOUR OWN RISK.

the dialogues are dumb as a chicken , too much redundancy.

(DROPPED)

System: World's Infinity
3 months ago

Alexheen: A good story spoiled by the racism of the author,
I don't know what your beef with the japanese man but you are just sick, it's like you cook a pizza with rotten meat in it then serve them

The Almighty Ring
3 months ago

MoonLord: If you read this novel, you either hate it or become a braindead fan that loses brain cells every chapter he reads.... I officially declare myself a braindead fan.... God damn it...

The Almighty Ring
3 months ago

MoonLord: The story is great, the content is for braindeads, however, the racism kills the immersion in the story, I don't know if Chinese readers love it, however the Chinese people I've met were even watching japanese anime and disliked those kinds of racism jabs, honestly disappointed how the story has become another one of "those".

The Almighty Ring
3 months ago

Special_snowflake: If u wonder what a newbie with an op ring would do is it. And also theres racism,sexism . This story is your basic china has the best thirsty gamers ever. Its just a fantasy of a "MANCHILD" novel. If u like this type of novels go ahead then.

The Almighty Ring
3 months ago

Digitall: This story was alright, but I don't think it's worth reading even before it started being racist. Read something else instead of this ****. The author becomes racist at some point when some Japanese kids visit the MC's school they end up in a fight and everyone cheers on the MC and makes him an idol for beating up some Japanese kids and the rest of the people in the area also beat up those Japanese kids because they're Japanese, calling all Japanese inhumane and so on. In the end the story isn't worth reading, it's about some kid who can bring items from a video game to real life and becomes strong and rich in real life off of it.

The Almighty Ring
3 months ago

Athrium: literal trash. retard character, no worldbuildin. literally finds a ring in the dirt that has reality bending powers, that just happens to be linked to his game. this is fucking trash. don't read it, total waste of time.

The Almighty Ring
3 months ago

Red4angel: Too racist for my taste but will continue reading it for a bit it I drop it. It might change. Joking about 911 is not very nice either. It is Chinese author so no idea if they joke about it there often but for western readers it might be insulting.

The Almighty Ring
3 months ago

Yusco: Author enough with the racist sh*t....it's pissing me of...it's really so pointless....honestly I prefer Japanese peeps to Chinese peeps after the recent chapters....Chinese people are like monsters in the book....the Japanese accepted your welcomes with warm hearts but you just ended up tricking and backstabbing them

The Almighty Ring
3 months ago

Sivil: The novel started off fairly well. It is a bit cliche at times but otherwise not so bad for a power fantasy novel. The real life portions are often very cringey but have been otherwise bearable...at least until the more recent chapters.

The author has spent the last 5 chapters spouting highly racist propaganda that has been getting progressively worse with each chapter. We have spent 5 chapters away from the game, the whole point of the story, so the author can trash talk and be racist. Even the setup is stupid beyond belief. Why would a Japanese school travel to mainland China for an inter-school competition? It makes no fucking sense.

This would have been 100x better if it was another Chinese school and the racist bull**** was dropped.

The Almighty Ring
3 months ago
Report inappropriate content
error Tip

Report abuse
Report user

Get More
Payment Method paypal

Please switch to the pop-up to complete the payment.

Earn Rewards

Earn rewards

by completing the missions

Complete the daily and EXP missions, as well as every week’s reading missions to obtain EXP and SS as rewards.

Learn more about the rules 1. You can obtain the corresponding EXP and Bonus SS as rewards by completing daily missions and EXP missions, as well as weekly reading missions. 2. The obtained EXP can raise your user level. 3. Bonus SS can be used to unlock chapters, gift authors, etc. They are effective for 30 days. 4. Daily Tasks and corresponding rewards renew daily at 00:00 UTC+8. Don't forget to claim your rewards in time. 5. Weekly Reading Missions refer to the time you spend reading novels and comics on Webnovel every week. 6. The weekly reading time is calculated while your device is connected to the Internet. This might result in a delay of several minutes.

Read longer, Earn bigger

Read on the app and claim your rewards!

Get the App

Read anywhere, anytime