• Joined Mar 2018
  • Indonesia
  • Female
  • Amateur writer - https://www.patreon.com/AidaHanabi | Indonesian translator for "National Prince School is a Girl" & "The Legendary Mechanic" (Indonesian version)

  • Author

    Published more than 100000 words on Webnovel

    The Dao in Facebook

    Being a Mage in our Facebook groups. For more information please find the "Book of the Dao" in your library.

    RTW Anna's exclusive badge

    During 4/23/2019 to 4/30/2019, the readers who read the RTW comic's new chapters can receive Anna's exclusive badge!

    Goddess Badge

    The first 100 users in the Gift rankings will receive a special badge for this event.

    Big Bun Badge

    Unlock any 5 Hidden Marriage Premium chapters for three consecutive days between 30 Dec 2018 to 1 Jan 2019.

    Christmas Carnival

    Participate in Christmas Carnival and play the Gashapon.

    YE XIU 5.29

    Participated in Ye Xiu's 5.29 birthday event

    Premier

    Becoming a Premium user

    Endeavor

    Checked in for a total of 360 days

    Such Wealth!

    Obtain a cumulative total of 10,000 Spirit Stones

    Hardcore RTW Fan Badge

    An honorable mention badge of honor for this fan-fiction competition

    Who am I?

    Add email and upload avatar

    Cultivator

    Registered for over 1 years

    TANGULA

    2018.05.15 - 2018.06.03 (GMT+8) Claim Badge

Report user

Original Works

  • Red Thread of Fate

    Red Thread of Fate

    Romance

    4.4

    Fūma Monou, a cold-blooded doctor, who had killed many people for revenge. Fūma no longer believed in others since the past events that happened to him, he didn't believe in love. But ... It all changed, when he picked up a little girl who looked like a "broken doll" with bruises and bandages all over her body. Yuki, the little girl who had to face the bitter reality of her life. She was tortured, alienated and banished by her own family. She continued to believe that someday there would be someone who wanted and needed her. Even when she was in a dying state before being discovered by Fūma. Since then, Yuki who initially only considered Fūma as her benefactor, was beginning to open up her heart to Fūma. Likewise, Fūma who initially picked Yuki just for his sake alone, now began to feel different things to the little girl who was growing up. Nevertheless, both chose to hide their feelings which resulted in frequent misunderstandings between the two of them. When they finally found out each others’ feelings, and Fūma started to believe in love, happiness, and sincerity. Destiny had another will ... It actually separated the two of them. Fūma felt fooled by destiny. He vowed not to fall in love again and avenged Yuki's death. But, once again destiny brought them together in the future. With new identities and new lives. Will they finally be together? Or will their love tragedy be repeated once again? Current release: 1 regular chapter/ week Please support us https://www.patreon.com/AidaHanabi/

  • Release That Boy!

    Release That Boy!

    Fan-fic bl

    What would you do if you met one of your favorite Novel MC in another world? Will you be stunned, screamed hysterically, happy or Sad? Or maybe you want to plot on how to make him fall in love with you? Just like me. But that is impossible! Maybe it's impossible! But, well, unless God is bored or being nice to me then He will help me for to execute my silly plan. It would be easier to work If I'm a girl. But unfortunately I'm now a boy! Boy! A former woman that trasmigrated as a young boy! And try to make my favorite MC fall for me.

  • PAMALI

    PAMALI

    Horror&Thriller

    Do you know what “Pamali” mean? ‘Pamali’ is a taboo or something forbidden that should not be done, if you ‘broke' this taboo, misfortune will fall upon you and your family. That was a prohibition laid out by our Ancestors to us, their descendants until today. A reason that sometimes doesn't make sense. But that was true… As time goes… Where human no longer believed those supernatural things, they started to forget those ‘pamali’. But… That doesn't mean those ‘pamali’ will disappear just like that. They are still there… they're still exists around us. Without human’s notice, they broke those ‘rule’ one by one and create many mistakes that would bring disaster to their lives. Even so… human is an arrogant creature that sometimes too stubborn and wouldn't believe such thing until they see it or it happen to themselves. But even so, there will always be someone who stubbornly choose not to believe it even when it fall to them and choose to ignore it until death come knocking at their door. And what about you? Will you believe it and avoid those taboo… Or will you choose to challenge those forbiddens? Your lives will be determined by your own choice… (This is just a synopsis and a description chapter. The real chapter story will begin on 18/9/2018 )

  • Red Thread of Fate (Indonesian version)

    Red Thread of Fate (Indonesian version)

    Romantis

    Genres: Romance, Thrill, Mystery Fūma Monou, seorang dokter berdarah dingin yang telah membunuh banyak orang demi membalaskan dendam yang ia simpan selama ini pada para korbannya. Fūma tidak pernah percaya pada orang lain semenjak pristiwa di masa lalu yang menimpa dirinya, sehingga ia juga tak percaya akan adanya cinta. Tapi ... semua berubah ketika ia memungut seorang gadis kecil yang terlihat seperti "boneka rusak" dengan tubuh penuh luka memar serta perban di sekujur tubuhnya. Yuki, gadis kecil yang harus menghadapi kenyataan pahit akan kehidupan yang ia jalani. Dia disiksa dan diasingkan serta dibuang oleh keluarganya sendiri. Dia tetap terus percaya bahwa suatu saat nanti akan ada seseorang yang menginginkan dan membutuhkan dirinya. Bahkan ketika dia berada dalam kedaan sekarat sebelum akhirnya ditemukan oleh Fūma. Semenjak itu, Yuki yang awalnya hanya menganggap Fūma sebagai penolongnya, kini mulai menaruh hati pada Fūma. Begitu juga dengan Fūma yang pada awalnya memungut Yuki hanya untuk kepentingannya semata, kini mulai merasakan hal yang berbeda pada gadis kecil yang kini tumbuh dewasa itu. Meski begitu, keduanya milih untuk menyembunyikan perasaaan masing-masing yang mengakibatkan sering terjadinya kesalah pahaman antara mereka berdua. Ketika mereka akhirnya mengetahui perasaan masing-masing dan Fūma mulai mempercayai adanya cinta, kebahagian dan ketulusan, takdir justru berkendak lain... Takdir justru memisahkan mereka berdua. Fūma pun merasa dipermainkan oleh takdir. Ia bersumpah tidak akan pernah jatuh cinta lagi dan akan membalaskan dendam kematian Yuki. Tapi, sekali lagi takdir mempertemukan mereka di masa depan. Dengan identitas baru dan kehidupan baru mereka. Akankah mereka akhirnya dapat bersama? Ataukah tragedi cinta mereka akan terulang kembali? Cerita murni karya Author Aida Hanabi, Made since 19 Oct 2017.

  • Noble

    Noble

    Sejarah

    Sebuah kisah tentang takdir dan kehidupan yang tersembunyi di balik sosok wanita lusuh itu. Takdir dan nasib. Tak akan ada seorangpun yang dapat mengetahui apa yang akan terjadi padanya dikemudian hari. Seperti halnya cerita ini .... Tak akan ada pula yang menyangka kisah di balik sosok wanita itu. Di dunia ini semua sudah ditakdirkan, baik jodoh maupun nasib kita. Namun, tak berarti kita tak bisa merubahnya. Karena ... takdir itu sendiri terbagi menjadi takdir yang tak bisa diubah dan yang dapat dirubah. Takdir yang tak bisa kau ubah adalah kelahiran dan kematian. Sementara harta, tahta, kehidupan dan lainnya ... termasuk jodoh, adalah takdir yang masih dapat kita ubah! "Tuhan tidak akan mengubah takdir seseorang jika orang itu tak berusaha merubahnya!" Itulah kalimat yang diucapkan wanita itu kepadaku. Kalimat biasa yang bahkan akan dianggap omong kosong bagi sebagian orang. Namun, ketika wanita itu mengucapkanya, ada sebuah kekuatan di dalam kata-kata itu. Sebuah harapan! Rasa tidak ingin menyerah dan pasrah! Kekuatan keyakinan yang sangat kuat.

  • Ghania (Kesempatan Kedua)

    Ghania (Kesempatan Kedua)

    Realitas Magis

    Kesempatan kedua. Apakah itu benar ada? Mungkin memang ada, tetapi jika kau masih hidup! Bagaimana jika kau sudah mati? Apakah ada kesempatan kedua? Kehidupan kedua? Reinkarnasi? Adakah semua itu? Itu semua hal terakhir yang Ghania pikirkan sebelum menjelang ajalnya. Di usianya yang ke-30, Ghania hidup dalam banyak penyesalan. Ia selalu berharap dapat memutar kembali waktu, dan memperbaiki semua kesalahan dan keputusan bodohnya. Andai bisa, ia benar-benar ingin kembali lagi. Sayang, hal semacam itu hanya khayalan belaka. Kini, kini dia mati tanpa bisa mewujudkan dan memperbaiki semua itu. Tak ada obat untuk sebuah penyesalan. Namun, apa yang terjadi jika Tuhan berkehandak lain? Tuhan berikan dia kesempatan, bukan ... tetapi kehidupan kedua padanya! Ia! Kesempatan kedua, kehiduoan kedua yang hanya omong kosong itu kini nyata! Dan semua itu terjadi pada dirinya. Kini, ia kembali ke masa di mana ia masih duduk di bangku sekolah. Sebuah keajaiban! Keajaiaban yang tak masuk di akal. yeahhh... namanya juga keajaiban, pastilah tak masuk akal. Kini ia hidup kembali, akankah ia bisa memanfaatkan kesempatan ini sebaik mungkin untuk memperbaiki semua kesalahan masa lalunya?

Moments

AidaHanabi: Cuma gegara 1 foro QM doank 1 weibo heboh.

Iya wajar, QM hampir2 kagak pernh posting foto, terutama foro dirinya sndiri apalagi foto dia tidur!

Jelas semua orang bakal berpikir "Apa matahari terbit dari arah barat sekarang?" 😂

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C324
10 hours ago
Cuma gegara 1 foro QM doank 1 weibo heboh.

Iya wajar, QM hampir2 kagak pernh posting foto, terutama foro dirinya sndiri apalagi foto dia tidur!

Jelas semua orang bakal berpikir "Apa matahari terbit dari arah barat sekarang?" 😂 View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C324
10 hours ago

AidaHanabi: TL masih sakit ....

Doain TL biar cepet sembuh.

Aamiin

Tapi di saat sakit malah haid.

Ya ampun ini ga cuma double tapi triple sakitnyaaa ....

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C322
1 day ago
TL masih sakit ....

Doain TL biar cepet sembuh.

Aamiin

Tapi di saat sakit malah haid.

Ya ampun ini ga cuma double tapi triple sakitnyaaa .... View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C322
1 day ago
The content has been deleted
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C322
1 day ago
Udah di tarik yg kmren blom d edit. Ini kejar2n sm update. 😅 Silahkan kalau mau dibaca.

Soalnya kmren itu 200leboh bab keup smua pdhl stock cm 70an lol sisanya blm dikerjain. View More

sivakh: TL mau Tanya donk,,, emang nie up date nya tambah banyak za??? Katanya lg error???? Truz koq tyap hari up date terus,,, pa udah gk di revisi??? Klu gk q mau lanjut baca nich,,,, cz udah up banyak banget, q dh gregetan mau baca.........

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan
5 days ago
Udah di tarik yg kmren blom d edit. Ini kejar2n sm update. 😅 Silahkan kalau mau dibaca.

Soalnya kmren itu 200leboh bab keup smua pdhl stock cm 70an lol sisanya blm dikerjain. View More

sivakh: TL mau Tanya donk,,, emang nie up date nya tambah banyak za??? Katanya lg error???? Truz koq tyap hari up date terus,,, pa udah gk di revisi??? Klu gk q mau lanjut baca nich,,,, cz udah up banyak banget, q dh gregetan mau baca.........

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan
5 days ago

Drinking_Alone: Absolutely awful novel, the mother x son crap is just annoying as well as immensely cringe worthy. The characters are just terrible, the idea is great but everything is poorly executed. So many contradictions to what was initially stated, it’s like the author doesn’t even know what the fck he’s writing. Low quality novel with average translations, incredibly disappointing when you see so many good reviews just to realise they are all bullsh1t.
Someone said the MCs really smart but he’s clearly an absolute fucking idiot. Lacks commonsense and just about everything else. I could go on but I think I got my point across, waste your time on this novel if you don’t care for decent novels lmao.

I Found A Planet
5 days ago

Alteration: I am unsure about others, but 18 chapters was my limit for this novel. Complete imbecile of an MC and looks to be one of the bad "lazy protagonist" stereotypes.

Typical "NEET" tropes. The summary of the story sounds interesting, but there is nothing that keeps the reader involved in the story.

I Found A Planet
5 days ago

parade: I used to enjoy this novel very much, but due to the way our male lead is going have made me tired of this novel, I hope the author will read this novel beforehand and you will understand how we feel.

I Found A Planet
5 days ago

Big_Yellow1: At first it was good if a little cliche but I the farther along it doesn’t progress much in terms of style or quality or originality. And it’s progress plot gets a little too fast. But the one point that sticks out and makes you want to have some words with the author is the racism. Ok we get it people from east Asia are really racist and have no problem with it, but seriously get your **** together cause anybody can say mean, hurtful, and generalized things about entire groups of people. But just being so dismissive is hurtful and even in fantasy worlds you can’t escape from it, it says a lot about humanity as a whole. The dark side just pops up out of nowhere and hits you like truck. Let us end this on a good note. Exp exp exp exp exp exp exp exp eyeye exp exp exp exp exp exp exp
Exp exp exp Exp exp exp exp exp exp
Exp exp exp exp exp exp exp exp exp exp. why do I need to say so much just to post a review

I Found A Planet
5 days ago

Ekaye: Too racist for me.
Chen Jin is too stupid.
Bye bye.

.

I Found A Planet
5 days ago

odinsonironbeard: This story jumps around too much and doesnt stick to just one overall attitude and there is just way too much ******** nationalism, i get it you love your country but calm it down a bit

I Found A Planet
5 days ago

AidaHanabi: I'm scary to reading rhis bcs F*ck!

ML marry her sister, and MC now need to pretending to be her sis? Yet, man married her sis bcs he thought she was MC?

F*ck! I hate that kind of setting. No matter how they will end up, the couldnt erase the fact he mistook another woman as her and married that woman. Even the real one tht ml love was mc. That still hurt! And ml got child with the sis? F*ck!

Im in delimma. I would rathen wish MC got new man instead this ethan if that how story to be. I mean if it same as I expect just give her new man! The man that more good than ethan!

Unless Ethan never really had sex or feeling with sis and the son not his child then okay. Ugghh i onow i kinda evil but ... Ughhh so complicate

The Great CEO's Wife is a Gangster
5 days ago
Rahasia .... Well, kita tunggu saja. 😂 View More

LianH: Well, si Z bakal ketemu g sama teman lamanya??

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C291
6 days ago

AidaHanabi: Iya, di cina apa2 itu suka dikaitkan dengan Anjing. 😅

Sampe pernah ada yang tanya, "kok cina dikit2 anjing, dikit2 ada kalimat berkaitan anjing. Ada apa dengan anjing? Apa salah anjing? Ada dendam kesumat apa kalian sama anjing?"😂😅

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C290
6 days ago

diajeng_rahayu: Kasian yaoyao

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C284
6 days ago

AidaHanabi: Seperti biasa, FJ jadi babu. Hahahahah
Dan QM akan selalu nyari2 kesempatan jadi majikan yg menyiksa. LoL

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C264
6 days ago

AidaHanabi: Hik hik, TL jadi pengen nulis cerita sendiri soal gadis macam yaoyao

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C263
6 days ago

Lotiel00: Semangat yaoyao

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C263
6 days ago

diajeng_rahayu: Kasian yaoyao dipandang sebelah mata

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C263
6 days ago

Raja_Desliana: Semangat yaoyao

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C263
6 days ago

AidaHanabi: Feng Yi memang salah satu karakter cerita yg pintar dan bisa menilai situasi. Kalau kita selalu berpikir dengan tenang dan mengamati dg cermat serta seksama, kita bisa tau situasi. Jangan hanya melihat suatu masalah dari satu sudut padang saja. Tapi coba lihat keseluruhannya. Maka kamu juga bisa kaya Feng Yi

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C258
6 days ago

AidaHanabi: Ad TL kasih note di beberapa bab sebelumnya, CP = Couple Pairing = Pasangan/Memasangkan jdi pasangan

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C253
6 days ago
Ad TL kasih note di beberapa bab sebelumnya, CP = Couple Pairing = Pasangan/Memasangkan jdi pasangan View More

licenhuang: Btw... CP itu artinya apa sich....?

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C253
6 days ago
Kamu tl sndiri aja deh trus up gila2an.
😂

Kamu pikir TL kumpulin 80-an bab itu berapa lama?
😅😂

*mati aja TL kalo disuruh kerja kaya gitu. View More

agim24: Knp g up gila gilaan lagi thor😭.. aku kan penasaran 😭😭😭😭.. l

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C312
6 days ago
Uhuk uhuk uhuk ... TL jatuh sakit, editor sibuk skripsi. Doain kami berdua, semoga tl smbuh dan semoga skripsi editor lancar jadi bisa TL dg damai hahah

Aamiin View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C312
6 days ago
Uhuk uhuk uhuk ... TL jatuh sakit, editor sibuk skripsi. Doain kami berdua, semoga tl smbuh dan semoga skripsi editor lancar jadi bisa TL dg damai hahah

Aamiin View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C311
6 days ago

AidaHanabi: Cwek jpg sok kaya pengen ngebiayain QM yg org tajir asli. 😂😂

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C310
1 week ago
Cwek jpg sok kaya pengen ngebiayain QM yg org tajir asli. 😂😂 View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C310
1 week ago
Report inappropriate content
error Tip

Report abuse
Report user

Get More
Payment Method paypal

Please switch to the pop-up to complete the payment.

Earn Rewards

Earn rewards

by completing the missions

Complete the daily and EXP missions, as well as every week’s reading missions to obtain EXP and SS as rewards.

Learn more about the rules 1. You can obtain the corresponding EXP and Bonus SS as rewards by completing daily missions and EXP missions, as well as weekly reading missions. 2. The obtained EXP can raise your user level. 3. Bonus SS can be used to unlock chapters, gift authors, etc. They are effective for 30 days. 4. Daily Tasks and corresponding rewards renew daily at 00:00 UTC+8. Don't forget to claim your rewards in time. 5. Weekly Reading Missions refer to the time you spend reading novels and comics on Webnovel every week. 6. The weekly reading time is calculated while your device is connected to the Internet. This might result in a delay of several minutes.

Read longer, Earn bigger

Read on the app and claim your rewards!

Get the App

Read anywhere, anytime