• Joined Mar 2018
  • Indonesia
  • Female
  • Amateur writer - https://www.patreon.com/AidaHanabi | Indonesian translator for "National Prince School is a Girl" & "The Legendary Mechanic" (Indonesian version)

  • Author

    Published more than 100000 words on Webnovel

    The Dao in Facebook

    Being a Mage in our Facebook groups. For more information please find the "Book of the Dao" in your library.

    RTW Anna's exclusive badge

    During 4/23/2019 to 4/30/2019, the readers who read the RTW comic's new chapters can receive Anna's exclusive badge!

    Goddess Badge

    The first 100 users in the Gift rankings will receive a special badge for this event.

    Big Bun Badge

    Unlock any 5 Hidden Marriage Premium chapters for three consecutive days between 30 Dec 2018 to 1 Jan 2019.

    Christmas Carnival

    Participate in Christmas Carnival and play the Gashapon.

    YE XIU 5.29

    Participated in Ye Xiu's 5.29 birthday event

    Premier

    Becoming a Premium user

    Endeavor

    Checked in for a total of 360 days

    Such Wealth!

    Obtain a cumulative total of 10,000 Spirit Stones

    Hardcore RTW Fan Badge

    An honorable mention badge of honor for this fan-fiction competition

    Who am I?

    Add email and upload avatar

    SUPER CARD COLLECTOR

    Collect 14 cards in two weeks

    Privilege Badge

    Purchased Privilege Service before 2019,July 21st

    Cultivator

    Registered for over 1 years

    TANGULA

    2018.05.15 - 2018.06.03 (GMT+8) Claim Badge

Report user

Original Works

  • Red Thread of Fate

    Red Thread of Fate

    Romance

    4.4

    Fūma Monou, a cold-blooded doctor, who had killed many people for revenge. Fūma no longer believed in others since the past events that happened to him, he didn't believe in love. But ... It all changed, when he picked up a little girl who looked like a "broken doll" with bruises and bandages all over her body. Yuki, the little girl who had to face the bitter reality of her life. She was tortured, alienated and banished by her own family. She continued to believe that someday there would be someone who wanted and needed her. Even when she was in a dying state before being discovered by Fūma. Since then, Yuki who initially only considered Fūma as her benefactor, was beginning to open up her heart to Fūma. Likewise, Fūma who initially picked Yuki just for his sake alone, now began to feel different things to the little girl who was growing up. Nevertheless, both chose to hide their feelings which resulted in frequent misunderstandings between the two of them. When they finally found out each others’ feelings, and Fūma started to believe in love, happiness, and sincerity. Destiny had another will ... It actually separated the two of them. Fūma felt fooled by destiny. He vowed not to fall in love again and avenged Yuki's death. But, once again destiny brought them together in the future. With new identities and new lives. Will they finally be together? Or will their love tragedy be repeated once again? Current release: 1 regular chapter/ week Please support us https://www.patreon.com/AidaHanabi/

  • Release That Boy!

    Release That Boy!

    others bl

    What would you do if you met one of your favorite Novel MC in another world? Will you be stunned, screamed hysterically, happy or Sad? Or maybe you want to plot on how to make him fall in love with you? Just like me. But that is impossible! Maybe it's impossible! But, well, unless God is bored or being nice to me then He will help me for to execute my silly plan. It would be easier to work If I'm a girl. But unfortunately I'm now a boy! Boy! A former woman that trasmigrated as a young boy! And try to make my favorite MC fall for me.

  • PAMALI

    PAMALI

    Horror&Thriller

    Do you know what “Pamali” mean? ‘Pamali’ is a taboo or something forbidden that should not be done, if you ‘broke' this taboo, misfortune will fall upon you and your family. That was a prohibition laid out by our Ancestors to us, their descendants until today. A reason that sometimes doesn't make sense. But that was true… As time goes… Where human no longer believed those supernatural things, they started to forget those ‘pamali’. But… That doesn't mean those ‘pamali’ will disappear just like that. They are still there… they're still exists around us. Without human’s notice, they broke those ‘rule’ one by one and create many mistakes that would bring disaster to their lives. Even so… human is an arrogant creature that sometimes too stubborn and wouldn't believe such thing until they see it or it happen to themselves. But even so, there will always be someone who stubbornly choose not to believe it even when it fall to them and choose to ignore it until death come knocking at their door. And what about you? Will you believe it and avoid those taboo… Or will you choose to challenge those forbiddens? Your lives will be determined by your own choice… (This is just a synopsis and a description chapter. The real chapter story will begin on 18/9/2018 )

  • Red Thread of Fate (Indonesian version)

    Red Thread of Fate (Indonesian version)

    Romantis

    Genres: Romance, Thrill, Mystery Fūma Monou, seorang dokter berdarah dingin yang telah membunuh banyak orang demi membalaskan dendam yang ia simpan selama ini pada para korbannya. Fūma tidak pernah percaya pada orang lain semenjak pristiwa di masa lalu yang menimpa dirinya, sehingga ia juga tak percaya akan adanya cinta. Tapi ... semua berubah ketika ia memungut seorang gadis kecil yang terlihat seperti "boneka rusak" dengan tubuh penuh luka memar serta perban di sekujur tubuhnya. Yuki, gadis kecil yang harus menghadapi kenyataan pahit akan kehidupan yang ia jalani. Dia disiksa dan diasingkan serta dibuang oleh keluarganya sendiri. Dia tetap terus percaya bahwa suatu saat nanti akan ada seseorang yang menginginkan dan membutuhkan dirinya. Bahkan ketika dia berada dalam kedaan sekarat sebelum akhirnya ditemukan oleh Fūma. Semenjak itu, Yuki yang awalnya hanya menganggap Fūma sebagai penolongnya, kini mulai menaruh hati pada Fūma. Begitu juga dengan Fūma yang pada awalnya memungut Yuki hanya untuk kepentingannya semata, kini mulai merasakan hal yang berbeda pada gadis kecil yang kini tumbuh dewasa itu. Meski begitu, keduanya milih untuk menyembunyikan perasaaan masing-masing yang mengakibatkan sering terjadinya kesalah pahaman antara mereka berdua. Ketika mereka akhirnya mengetahui perasaan masing-masing dan Fūma mulai mempercayai adanya cinta, kebahagian dan ketulusan, takdir justru berkendak lain... Takdir justru memisahkan mereka berdua. Fūma pun merasa dipermainkan oleh takdir. Ia bersumpah tidak akan pernah jatuh cinta lagi dan akan membalaskan dendam kematian Yuki. Tapi, sekali lagi takdir mempertemukan mereka di masa depan. Dengan identitas baru dan kehidupan baru mereka. Akankah mereka akhirnya dapat bersama? Ataukah tragedi cinta mereka akan terulang kembali? Cerita murni karya Author Aida Hanabi, Made since 19 Oct 2017.

  • Noble

    Noble

    Sejarah

    Sebuah kisah tentang takdir dan kehidupan yang tersembunyi di balik sosok wanita lusuh itu. Takdir dan nasib. Tak akan ada seorangpun yang dapat mengetahui apa yang akan terjadi padanya dikemudian hari. Seperti halnya cerita ini .... Tak akan ada pula yang menyangka kisah di balik sosok wanita itu. Di dunia ini semua sudah ditakdirkan, baik jodoh maupun nasib kita. Namun, tak berarti kita tak bisa merubahnya. Karena ... takdir itu sendiri terbagi menjadi takdir yang tak bisa diubah dan yang dapat dirubah. Takdir yang tak bisa kau ubah adalah kelahiran dan kematian. Sementara harta, tahta, kehidupan dan lainnya ... termasuk jodoh, adalah takdir yang masih dapat kita ubah! "Tuhan tidak akan mengubah takdir seseorang jika orang itu tak berusaha merubahnya!" Itulah kalimat yang diucapkan wanita itu kepadaku. Kalimat biasa yang bahkan akan dianggap omong kosong bagi sebagian orang. Namun, ketika wanita itu mengucapkanya, ada sebuah kekuatan di dalam kata-kata itu. Sebuah harapan! Rasa tidak ingin menyerah dan pasrah! Kekuatan keyakinan yang sangat kuat.

  • Ghania (Kesempatan Kedua)

    Ghania (Kesempatan Kedua)

    Realitas Magis

    Kesempatan kedua. Apakah itu benar ada? Mungkin memang ada, tetapi jika kau masih hidup! Bagaimana jika kau sudah mati? Apakah ada kesempatan kedua? Kehidupan kedua? Reinkarnasi? Adakah semua itu? Itu semua hal terakhir yang Ghania pikirkan sebelum menjelang ajalnya. Di usianya yang ke-30, Ghania hidup dalam banyak penyesalan. Ia selalu berharap dapat memutar kembali waktu, dan memperbaiki semua kesalahan dan keputusan bodohnya. Andai bisa, ia benar-benar ingin kembali lagi. Sayang, hal semacam itu hanya khayalan belaka. Kini, kini dia mati tanpa bisa mewujudkan dan memperbaiki semua itu. Tak ada obat untuk sebuah penyesalan. Namun, apa yang terjadi jika Tuhan berkehandak lain? Tuhan berikan dia kesempatan, bukan ... tetapi kehidupan kedua padanya! Ia! Kesempatan kedua, kehiduoan kedua yang hanya omong kosong itu kini nyata! Dan semua itu terjadi pada dirinya. Kini, ia kembali ke masa di mana ia masih duduk di bangku sekolah. Sebuah keajaiban! Keajaiaban yang tak masuk di akal. yeahhh... namanya juga keajaiban, pastilah tak masuk akal. Kini ia hidup kembali, akankah ia bisa memanfaatkan kesempatan ini sebaik mungkin untuk memperbaiki semua kesalahan masa lalunya?

Moments

Ada deh.... Rahasia. Mau tau aja. 😂😂😂

Nanti juga tau. Tunggu aja.

*kata readers : TL kok nyebelin.

😂 View More

lyncose: Napa dgn sikap jz ke yao yao?

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C462
2 days ago
Hahaha silakan View More

me_w: Hahaha.... Ku bantuin nabok ya... 😀 😀 😀

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C462
2 days ago
The second sentence on this chapter, that what MC said. View More

heelz: She didn't....though she tried to kill herself but Ou Ming was there to save her and cause her more trouble.....

The 99th Divorce · C57
2 days ago
That what was MC said, she said this girl would died at age 25, (maybe tried to kill her self again or killed by that guy) i doesn't remember. But she not mention about this time accident. But next one! Not this one but next one in previous life. MC said that girl make Ou Ming too angry and end up kill her or something. (Because he jealous she with another man,)

That what was i read on Raws before but ut long time ago. So i almost didnt remember again and now i still not continue reading this version View More

heelz: She didn't....though she tried to kill herself but Ou Ming was there to save her and cause her more trouble.....

The 99th Divorce · C57
2 days ago

AidaHanabi: Masih ingat Jiang Zuo? Temen QM.
Ya dia kakak tirinya Yaoyao.

Sebagai temen mungkin JZ baik, tapi TL kurang suka sikapnya sebagai seorang lelaki. Khususnya ke Yaoyao. Pengen TL tabok

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C462
3 days ago
Masih ingat Jiang Zuo? Temen QM.
Ya dia kakak tirinya Yaoyao.

Sebagai temen mungkin JZ baik, tapi TL kurang suka sikapnya sebagai seorang lelaki. Khususnya ke Yaoyao. Pengen TL tabok View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C462
3 days ago

AidaHanabi: Mama QM tipe tante2 kepoan yang demen nge stalker anaknya pacaran. Jadi makanya dia ga seneng QM ga ad pcr. Jadinya Mamanya g bs main detektif2an. 😂😂😂😂

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C461
3 days ago
Mama QM tipe tante2 kepoan yang demen nge stalker anaknya pacaran. Jadi makanya dia ga seneng QM ga ad pcr. Jadinya Mamanya g bs main detektif2an. 😂😂😂😂 View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C461
3 days ago
Note : cantik itu mahal.

Biar cantik alami tetap butuh perawatan View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C460
4 days ago
Papah Qin Mo kan kalau sudah soal istri pasti jd suami yg suka manjaain bini. Tapi kayak QM juga. Cemburuan 😂😂😂 View More

AidaHanabi: Uhuk uhuk Tante, calon ibu mertuanya FJ, inget umur tante inget umur!

Inget juga suami dan anakmu.

Tuh kepergok anak masih aja ya tingkahnya kaya anak gadis😂😂

Gmn dg suamimu? Kasian si Papah diduakan.
Nanti si papah, oh si om cemburu lho.

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C460
4 days ago

AidaHanabi: Uhuk uhuk Tante, calon ibu mertuanya FJ, inget umur tante inget umur!

Inget juga suami dan anakmu.

Tuh kepergok anak masih aja ya tingkahnya kaya anak gadis😂😂

Gmn dg suamimu? Kasian si Papah diduakan.
Nanti si papah, oh si om cemburu lho.

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C460
4 days ago
Uhuk uhuk Tante, calon ibu mertuanya FJ, inget umur tante inget umur!

Inget juga suami dan anakmu.

Tuh kepergok anak masih aja ya tingkahnya kaya anak gadis😂😂

Gmn dg suamimu? Kasian si Papah diduakan.
Nanti si papah, oh si om cemburu lho. View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C460
4 days ago

AidaHanabi: Perhatian!

Adegan FJ jangan ditiru ya. Ga boleh nyuri, ga baik.

Plus, Tente, eh ibu mertua, eh Tente FJ calon menantumu itu kagak beli barang tapi nyuri!
Itu namanya mencuri Tente....! 😂😅😭

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C452
1 week ago
Perhatian!

Adegan FJ jangan ditiru ya. Ga boleh nyuri, ga baik.

Plus, Tente, eh ibu mertua, eh Tente FJ calon menantumu itu kagak beli barang tapi nyuri!
Itu namanya mencuri Tente....! 😂😅😭 View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C452
1 week ago

AidaHanabi: Mama Qin Mo itu sebenarnya tante2 genit gatel klo udah soal Spade Z 😂😂😂

QM punya saingan baru, mamanya sndiri

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C450
1 week ago
Mama Qin Mo itu sebenarnya tante2 genit gatel klo udah soal Spade Z 😂😂😂

QM punya saingan baru, mamanya sndiri View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C450
1 week ago

Yunita_Bonky: Ayo habisi dengan cara yang "indah" sesuai karaktermu....
Gak sabar liat Hoshino liat Fu Jiu...dia pasti mengenali tanda2nya...dan berharap dia jadi saingan cinta Qin Mo....😚😚😚
Pasti seru....

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C448
1 week ago
Lupa aku ada artis cina yg mirip FJ dan Qin Mo View More

panov: khayalan tingkat tinggi aku seolah berada di stadion dg banyak layar raksasa.. thor.. didunia nyata kira kira QINMO & FUJIU mirip siapa gitu thor.. aku berandai-andai

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C446
1 week ago

AidaHanabi: Dear Author, thank u for update, but may i give u some of my opinion?

It good if u want to write story about side caharacter but please don't too much. because ... it can be backlash. I mean

I feel Ash and Reeya seems stolen the crown from main couple.

This story (mainly) about Ira dan her hubby also her "child".

So u need focus and priorities their story first instead of about Ash' love story. Because it feel like Ira now became side chara. U can write ash story but dont make it as main plot because u not even really finish main couple plot or at least little oart of main plot like Ira plan of revenge. Or about when her child born.

This not too good to give too much chapters for side chara when main story not even yet reach some certain level or many (like some other high event) in a still early part of story.

I know some side charas need their own stories and part but please dont give too much or same portion as main story or couple. Because it would give viber like their are the one who is "main couple" and "this novel became their"

I believe many readers came her mostly for Ira and her stories of her life, not Reeya which also problematic woman in my opinion.

Sorry if word offended u or there some other mistake but i just once again give u my opinion.

Reborn as a Mom · C206
1 week ago
Terima kasih

*TL tersipu malu*
😳🙈 View More

Asma_Nandira: Ngga sabar ingin baca kelanjutannya. Terjemahannya ok bingitz, enak dibaca. Top markotoplah untuk sang penerjemah 😁

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C442
1 week ago

Fitriana123: Kerennn

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C432
1 week ago
Dia gay View More

dewyka: Si yunhu ituu gay juga ap gmna sii

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C438
1 week ago
Terima kasih sudah mampir membaca dan memberikan review kamu.

TL senang.

Arigatou neee... 😘 View More

Uzer_Baim: Cerita tentang fu jiu dan qin mo seorang ahli game dibumbui dengan kisah romantisme dan rahasia. Penggambaran karakter qin mo yang sangat hebat jiu yang seorang wanita berpura-pura menjadi laki2. Membawa pembaca penasaran bagaimana kalau rahasia fu jiu di ketahui qin mo???!! 😱 😊 belum tau fu jiu wanita aja qin mo dah hyper jagainnya. Menceritakan masalalu z yang seorang heacker terbaik setelah qin mo. Ditunggu deh rilis tiap chapternya💕 menurutku sih menarik. Semangat buat author, translator, and editor yak 😅 😘 semangat thor ✊ ✊ ✊ hehe

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan
1 week ago

Uzer_Baim: Cerita tentang fu jiu dan qin mo seorang ahli game dibumbui dengan kisah romantisme dan rahasia. Penggambaran karakter qin mo yang sangat hebat jiu yang seorang wanita berpura-pura menjadi laki2. Membawa pembaca penasaran bagaimana kalau rahasia fu jiu di ketahui qin mo???!! 😱 😊 belum tau fu jiu wanita aja qin mo dah hyper jagainnya. Menceritakan masalalu z yang seorang heacker terbaik setelah qin mo. Ditunggu deh rilis tiap chapternya💕 menurutku sih menarik. Semangat buat author, translator, and editor yak 😅 😘 semangat thor ✊ ✊ ✊ hehe

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan
1 week ago
TL tepar .... Capek ... Mo bobo ... Mo liburan ....

*mo mager View More

emiliakhan90: Wuaahh TL keren euuy banyak banget.
Terimakasih 😊

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C419
2 weeks ago
TL tepar View More
Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C438
2 weeks ago

Daoist108216: keren abizzzz

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C103
2 weeks ago

asyaaaaaaaaaaa: GK tau diri GK tau malu..

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C418
2 weeks ago

Jian_284: Gak tau diri

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C418
2 weeks ago

Lastri_Widiastuti: Hahahaha marah marah terus lama lama nanti jatuh cinta beneran tuh tuan muda Qin sama fu jiu 😂😂😂, tapi gak apa apa juga sih secara fu jiu kan cewe jadi wajar lah kalau dia suka

Pangeran Sekolah Nasional Adalah Seorang Perempuan · C75
2 weeks ago
Report inappropriate content
error Tip

Report abuse
Report user

Get More
Payment Method paypal

Please switch to the pop-up to complete the payment.

Earn Rewards

Earn Rewards

Earn rewards

by completing the missions

Complete the daily and EXP missions, as well as every week’s reading missions to obtain EXP and SS as rewards.

Learn more about the rules 1. You can obtain the corresponding EXP and Bonus SS as rewards by completing daily missions and EXP missions, as well as weekly reading missions. 2. The obtained EXP can raise your user level. 3. Bonus SS can be used to unlock chapters, gift authors, etc. They are effective for 30 days. 4. Daily Tasks and corresponding rewards renew daily at 00:00 UTC+8. Don't forget to claim your rewards in time. 5. Weekly Reading Missions refer to the time you spend reading novels and comics on Webnovel every week. 6. The weekly reading time is calculated while your device is connected to the Internet. This might result in a delay of several minutes.

Read longer, Earn bigger

Read on the app and claim your rewards!

Get the App

Read anywhere, anytime